Komisja Europejska (KE) skrytykowała większość krajów członkowskich UE za niezbyt ambitne podejście do wyznaczonych sobie celów, dotyczących stosowania nowoczesnych technologii teleinformatycznych.
Klienci, którzy testują możliwość dokonywania płatności w tzw. technologii zbliżeniowej (NFC - near field communication), chętnie jej używają do robienia zakupów detalicznych. O wynikach badań konsumentów poinformowały w komunikacie Royal Philips Electronics i Visa International.
Mauzoleum Czyngis-chana w regionie autonomicznym Mongolia Wewnętrzna jest jedną z głównych atrakcji turystycznych na północy Chin. W weekendy odwiedza je ok. 20 tysięcy osób - podała agencja Xinhua (Sinhua).
Zmodyfikowany genetycznie maniok może pomóc w zwalczaniu głodu w wielu biednych krajach, m.in. w Afryce - uważają autorzy artykułu opublikowanego na łamach pisma "Plant Biotechnology Journal". Zmieniona roślina produkuje bowiem znacznie więcej niż zazwyczaj jadalnych części, tj. liści i korzeni.
Astronomowie będą wkrótce mogli doświadczalnie sprawdzić nową teorię grawitacji, według której istnieją cztery fizyczne wymiary i piąty, którym jest czas - informuje pismo "Physical Review". Matematyczną teorię, konkurencyjną wobec ogólnej teorii względności Einsteina, opracowali naukowcy z uniwersytetów Duke i Rutgers.
Strefa tropikalna powiększa się - informują naukowcy na łamach ostatniego "Science". Jej granice przesuwają się coraz bliżej biegunów.
Północnoamerykańskie żaby ryczące mogły roznieść po świecie groźną chorobę płazów, wywoływaną przez grzyby - informuje pismo "Biology Letters". Pochodząca ze wschodnich wybrzeży USA żaba rycząca (Rana catesbeiana) osiąga wielkość do 20 centymetrów i wagę do pół kilograma. Pożera wszystko, co się rusza i może być połknięte - pisklęta, myszy, węże, a nawet małe żółwie.
Wykopaliska archeologiczne i badania geofizyczne, przeprowadzone przez irańsko-francuski zespół naukowców w Marvdasht, doprowadziły do odkrycia kanału nawadniającego z czasów Achemenidów.
Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu sąsiedzi mogą poprawić swój dostęp do internetu nie wydając pieniędzy na lepszą infrastrukturę.
Japoński satelita podczerwony Akari dostarczył pierwszych obrazów nieba - poinformowała Europejska Agencja Kosmiczna (ESA).
Drastycznie zmniejszają się populacje niektórych gatunków ptaków, corocznie migrujących między Afryką, a Europą - alarmują brytyjscy badacze i przedstawiciele organizacji BirdLife International.
Żyjące w grupach langusty potrafią wyczuć, która z nich jest chora i konsekwentnie jej unikać. Gwarantuje to zdrowie całej populacji - czytamy w najnowszym "Nature".
Odkrycie pochwy miecza, wykonanej z kości słoniowej, było jednym z największych osiągnięć trzeciego sezonu wykopalisk na stanowisku Sangtarashan, w prowincji Lorestan w Iranie - donosi serwis internetowy CHN Agency.
W marcu 2006 r. dostęp do internetu miało 694 mln osób na świecie - wynika z opublikowanego raportu firmy analitycznej ComScore. Największa grupa internautów mieszka w Azji: w Korei Południowej, Chinach, Indiach i Japonii - razem stanowią o 25 proc. światowej populacji internautów.
Pierwsze galaktyki były bardzo małe w porównaniu z dzisiejszymi. Ważyły nawet 10000 razy mniej niż nasza Droga Mleczna- informuje najnowszy numer czasopisma "Nature".