Około połowy azotu, trafiającego do tropikalnych lasów w postaci związków, ulatnia się do atmosfery dzięki żyjącym tam bakteriom - informuje pismo "Proceedings of the National Academy of Sciences".
W czasie ostatniego tysiąclecia Morza Bałtyckiego zginął z jego wód tylko jeden gatunek fauny - jesiotr amerykański. To, że Bałtyk jest morzem tak ubogim w gatunki zwierząt, nie jest "winą" człowieka. W głównej mierze spowodowane jest to młodym wiekiem geologicznym morza, które jeszcze "niedawno" było akwenem słodkowodnym.
Archeolodzy z Oksfordu dokonali niespodziewanego, znaczącego odkrycia dużego cmentarzyska z czasów rzymskich w Anglii - donosi serwis internetowy Oxford Mail.
Naukowcy amerykańscy stworzyli "klatki" składające się z 16 lub 18 atomów złota. We wnętrzu trójwymiarowych złotych struktur można zamykać inne atomy - donosi "Proceedings of the National Academy of Science".
Naukowcy planują kolejne misje kosmiczne, które tak jak sonda Deep Impact, zbadają komety poprzez bliskie przeloty lub uderzenia pociskami - informują strony internetowe University od Maryland.
Obiecująca terapia genetyczna wykorzystująca małe cząsteczki RNA do blokowania zmutowanych lub wirusowych genów może być groźna dla życia zwierząt - wynika z badań amerykańskich, o których informuje najnowszy tygodnik "Nature".
Dotychczas w najbogatszych krajach świata na 100 nowonarodzonych dziewczynek, przypadało 106 chłopców. Teraz liczba noworodków płci męskiej zaczyna spadać. Naukowcy alarmują, że winne są toksyczne chemikalia.
Jedz banany, póki jeszcze możesz. Już niedługo mogą zniknąć z powierzchni Ziemi - ostrzega Światowa Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO). Informację na ten temat podaje serwis "New Scientis".
Izraelscy archeolodzy odkryli na południowo-
wschodnich obrzeżach Jerozolimy duże skupisko kamiennych narzędzi, wykorzystywanych przez prehistorycznych ludzi setki tysięcy lat temu - donosi serwis internetowy Jerusalem Post.
Wykorzystując azotek glinu oraz azotek glinu domieszkowany magnezem naukowcy opracowali nowy typ świecącej diody, która emituje światło o długości fali 210 nm. Jest to pierwsza dioda LED, która świeci światłem o tak krótkiej długości fali, donosi "Nature".
Rybacy na Syberii natknęli się na niecodzienne znalezisko - kompletnie zachowany szkielet mamuta - informuje serwis BBC News. Szczątki odsłoniła cofająca się po powodzi woda w rejonie
Krasnojarska. Szkielet zachował się w bardzo dobrym stanie - nienaruszone są kości kręgosłupa, czaszki, zęby oraz kły. Jak szacują naukowcy, zwierzę mogło przeżyć ok. 50 lat.
Władze NASA zatwierdziły realizację kolejnej księżycowej misji - w październiku 2008 roku w stronę Srebrnego Globu poleci Lunar Reconnaissance Orbiter - czytamy na stronie NASA.
Zaśnieżone szczyty i lodowce w Afryce zawsze wydawały się trochę "z innej bajki", ale były obecne na tym kontynencie przez setki tysięcy lat. Zbliża się jednak koniec epoki afrykańskich lodowców, znikną w ciągu najbliższych 20 lat - alarmują naukowcy na łamach pisma "Geophysical Research Letters 1"..
"Awans społeczny" zwiększa agresję osy klecanki (Polistes dominulus), tworzącej kolonie - informuje pismo "American Naturalist". Naukowcy z University of Cambridge oraz University College w Londynie przeprowadzili badania nad tą osą. W jej przypadku nie wystarczy być odpowiednikiem wicepremiera - możliwość rozmnażania daje tylko najwyższa pozycja w społeczności. Aby ją osiągnąć, trzeba czekać na śmierć wyższych rangą rywali.
Podczas ostatnich wykopalisk prowadzonych w Minab i Roudan w prowincji Hormozgan w południowym Iranie archeolodzy odnaleźli ozdoby pochodzące sprzed 3000 lat, a także 40 islamskich monet z okresu XIII - XVIII wieku - donosi serwis internetowy CHN Agency.