Student NEWS - nr 43 - okładka
W numerze m.in.
 
Humor dnia
Studenci wybrali się na egzamin. Czekają pod drzwiami sali, nudziło im się wiec zaczęli się bawić indeksami. Tak jak to się kiedyś grało monetami w podstawówce - czyj indeks zatrzyma się bliżej ściany. Tylko że jednemu to nie wyszło zbyt dobrze, bo zamiast w ścianę trafił indeksem pod drzwi, i do sali w której siedział egzaminator. Przeraził się okrutnie, ale za chwile indeks wyleciał z powrotem. Otwiera, patrzy, a tu ocena z egzaminu: 4.0 Ucieszył się, no więc koledzy postanowili wrzucać dalej. Kolejny dostał 3.5, następny 3.0. W tym momencie zaczęli się zastanawiać... Kolejna ocena wydawała się dosyć jednoznaczna (2.5 nie wchodziło w grę). Wreszcie jeden postanowił zaryzykować. Wrzuca indeks... Czeka... Nagle otwierają się drzwi, staje w nich egzaminator:
- Piątka za odwagę!
.            

Horror po japońsku

"Dark Water" to następne (w kolejności wprowadzania na polskie ekrany) po sukcesach "The Ring - Krąg" i "The Ring - Krag 2" dzieło japońskiego reżysera, a zarazem ekranizacja bestsellerowej powieści Koji Suzuki, nazywanego japońskim Stephenem Kingiem.

Yoshimi Matsubara walczy o prawo do sprawowania opieki nad swoją pięcioletnią córką, z którą mieszka w ponurym, wilgotnym budynku w Tokio. Niepewna siebie i niespokojna o przyszłość córki, zaczyna być nękana wizjami cieknącej po ścianach wody oraz obrazem ducha dziewczynki, która kilka lat wcześniej zaginęła w tym budynku w tajemniczych okolicznościach. Yoshimi rozpaczliwie stara się zapanować nad strachem, ale przerażające wizje zaczynają układać się w koszmar, przed którym będzie próbowała uchronić siebie i córkę.
Powieść Dark Water Koji Suzuki to niezwykle błyskotliwy współczesny horror, klasycznie napisany, który w znakomity sposób buduje grozę. Autor łączy w nim ze sobą dwa elementy niezbędne człowiekowi do życia: wodę i tak zwaną "przestrzeń życiową", czyli mieszkanie w bloku.
Czytając tę powieść czułem narastający niepokój, a następnie wszechogarniającą grozę (...) Przenosząc tę historię na ekran zamierzałem wywołać w widzach niepewność co do ich własnych uczuć. W tym filmie odzwierciedlone są wszystkie moje doświadczenia nabyte podczas realizacji trzech filmów grozy. Jeżeli zaś główny motyw tego filmu – odwieczny związek matki i jej dziecka – pozostanie w umysłach widzów po wyjściu z kina, będzie to dla mnie olbrzymie osiągnięcie. - mówi reżyser filmu Hideo Nakata.
W kinach już od 21 listopada.