Powstała firma, która oferuje sprzęt potrzebny do wysłania własnej misji w kosmos – informuje New Scientist. Przy użyciu balonów można wysłać w stratosferę kamerę, aparat bądź inne przedmioty, a wszystko ma być dostępne po przystępnej cenie.
W sobotę rano polskiego czasu amerykańska kosmiczna sonda LADEE została wystrzelona w kosmos. Jej celem jest badanie Księżyca – poinformowała amerykańska agencja kosmiczna NASA. Projekt kosztował 280 milionów dolarów.
Amerykańska agencja kosmiczna NASA zawęziła listę możliwych miejsc dla lądowania na Marsie automatycznej sondy InSight, które ma nastąpić we wrześniu 2016 roku. Teraz będzie je dokładnie fotografować z orbity.
Amerykańska agencja NASA zdecydowała o wysłaniu w kosmos misji, której celem będzie sprawdzenie, jakie są możliwości pozyskiwania surowców występujących na asteroidach - informuje na swoich stronach agencja.
Internetowa rewolucja w gospodarce trwa i nic nie wskazuje na to, aby miała się zakończyć. Przeciwnie - w czasach narastającego spowolnienia, biznesy oparte o handel w sieci kwitną. Ich gwałtowny rozwój spowodował wzrost zapotrzebowania na specjalistów od e commerce.
Kolby chemiczne i nieporęczne chemostaty do hodowania bakterii mają szansę wkrótce trafić do lamusa. Naukowcy z Instytutu Chemii Fizycznej Polskiej Akademii Nauk w Warszawie jako pierwsi na świecie skonstruowali układ mikroprzepływowy pozwalający kontrolować łączenie, transport i dzielenie mikrokropel. Od teraz w jednym układzie można prowadzić jednocześnie setki różnych hodowli bakterii, co przyspieszy m.in. prace badawcze nad nowymi antybiotykami.
Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego opracowali nanoszony na skórę czujnik, wskazujący poziom zmęczenia na podstawie analizy chemicznej potu - informuje „New Scientist”.
Do ośrodka NASA Goddard Space Flight Center w Greenbelt (Maryland, USA) została wysłana kamera podczerwona dla następcy Kosmicznego Teleskopu Hubble’a, którym będzie Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba (JWST).
Nowy materiał zbudowany z węglanu magnezu, dotychczas uważany za niemożliwy do wytworzenia, stworzono na Uppsala University – informuje Science Daily. Materiał wykazuje rekordowe właściwości chłonące wodę i może rozpocząć rewolucję w wielu dziedzinach życia.
Specjalne kombinezony opracowane przez australijskich naukowców mają chronić nurków i surferów przed atakami rekinów. Nowe stroje sprawiają, że pływacy stają dla ”niewidzialni” dla drapieżników lub odstraszają je - pisze „Guardian”.
Jak wyleczyć złośliwy nowotwór mózgu? Dlaczego dwie komórki tego samego organizmu, choć mają identyczny zestaw genów, mogą mieć różny kształt i pełnić odmienne funkcje? Odpowiedzi na podobne pytania poszukują naukowcy z nowej Pracowni Neurobiologii Molekularnej Instytutu Nenckiego.
Odkryta właśnie nowa postać węgla ma osobliwą budowę i nietypowe właściwości fizyczne - informuje pismo „Nature Chemistry”. Nowy materiał nazwano „rażąco wypaczonym nanografenem”.
W Centrum Chorób Serca w Zabrzu zostanie wkrótce przeszczepione nowej generacji sztuczne serce o nazwie Carmat Heart – poinformował PAP szef ośrodka prof. Marian Zembala. Po raz pierwszy wykorzystano w nim naturalne tkanki wykonane z osierdzia wołowego.
Naukowcom udało się znaleźć nową, bardziej dokładną metodę mierzenia czasu – informuje BBC Science News. Nowy zegar atomowy oparty na sieci optycznej jest trzy razy dokładniejszy niż inne zegary atomowe – myli się tylko o jedną sekundę na trzysta milionów lat.
Pracujący w Chile teleskop Gemini South został wyposażony w nowy instrument optyki adaptywnej, który stosuje aż pięć laserowych gwiazd porównania. Obserwatorium Gemini opublikowało siedem pierwszych zdjęć wykonanych w nowej technice.