Niektórym kobietom w ciąży trudniej jest rzucić palenie niż innym. Zdaniem brytyjskich naukowców to nie tylko kwestia silnej woli - istotny wpływ ma również szczególny wariant genu - informuje pismo "Human Molecular Genetics".
Małe różnice genetyczne między poszczególnymi osobami leżą u podstaw różnic w ciśnieniu krwi oraz ryzyku ataku serca i udaru - informują naukowcy z USA na łamach pisma "Nature Genetics".
Gen o długiej nazwie ST6GALNAC5 stanowi rodzaj biletu umożliwiającego komórkom nowotworowym wstęp do mózgu - informują naukowcy z USA na łamach pisma "Nature".
Chorzy na schizofrenię mają więcej kanałów potasowych o nazwie KCNH2 w części mózgu kontrolującej procesy poznawcze - hipokampie. Pechowy wariant kanału zaburza między innymi działanie kory mózgowej i zapamiętywanie - informują naukowcy z USA na łamach pisma "Nature Medicine". Dzięki ich odkryciu możliwe będzie opracowanie terapii dla chorych.
W Korei Południowej po raz pierwszy sklonowano psy, które dzięki genowi fluorescencji świecą w ciemności - poinformowali w czwartek naukowcy. Dokonując modyfikacji genetycznych u zwierząt naukowcy mają nadzieję osiągnąć postęp w leczeniu chorób genetycznych u ludzi.
Naukowcy wykryli odmianę genu występującą u 65 proc. dzieci autystycznych. Jest to kadheryna 10 (CDH10). Gen jest najbardziej aktywny w obszarach mózgu odpowiedzialnych za mowę i interpretowanie zachowań społecznych - informuje pismo "Nature".
Cztery transgeniczne szczeniaki rasy beagle urodziły się w Korei Południowej. Pieski wytwarzają białko fluoryzujące, które sprawia, że pod wpływem ultrafioletu świecą na czerwono - informuje pismo "New Scientist".
Brytyjski dziennik "The Independent" napisał, że powszechnie krytykowany za badania w dziedzinie genetyki prof. Panayiotis Zavos poinformował, iż niedawno sklonował 14 embrionów człowieka i 11 z nich wszczepił kobietom-ochotniczkom.
Jeden z najwybitniejszych genetyków Brytyjczyk prof. Steve Jones wyraził opinię, że daremne okazały się nadzieje świata naukowego, iż współczesne najnowsze badania w dziedzinie genetyki pozwolą na znalezienie nowych i bardzo efektywnych metod leczenia większości istniejących chorób.
Innowacyjną metodę diagnostyki chorób i predyspozycji genetycznych wprowadziło do swojej oferty Centrum Badań DNA z Poznania. Jest to pierwsza w Polsce instytucja, która oferuje komercyjne badania diagnostyczne chorób i predyspozycji genetycznych na podstawie mikromacierzy DNA.
Gen związany z rodzinnymi predyspozycjami do raka płuc znaleźli naukowcy z USA - informuje pismo "Clinical Cancer Research". Autorzy pracy liczą, że ich odkrycie pozwoli w przyszłości identyfikować pacjentów szczególnie narażonych na raka płuc, uważanego ciągle za największego zabójcę wśród chorób nowotworowych.
Naukowcy z irańskiego instytutu Royan w Isfahanie powiadomili w środę, że udało im się sklonować kozę. Tym samym Iran stał się piątym państwem, które z sukcesem przeprowadziło taki eksperyment, po USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Chinach.
Niemiecka federalna minister rolnictwa Ilse Aigner (CSU) poinformowała we wtorek o wprowadzeniu zakazu uprawiania w Niemczech genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy odmiany MON 810.
Wariant genu silnie związany z ryzykiem atopowego zapalenia skóry zidentyfikowali naukowcy niemieccy w badaniach prowadzonych w Polsce, Czechach oraz Niemczech. Informację na ten temat podaje pismo "Nature Genetics".
Niewielkie różnice genetyczne wpływają nie tylko na czynność płuc u dzieci i młodzieży, ale też na ich podatność na działanie dymu papierosowego, nawet w życiu płodowym - wykazali naukowcy z USA.