Chcesz spotkać się ze specjalistami w dziedzinie genetyki i inżynierii genetycznej, poeksperymentować w laboratorium biologii molekularnej, poznać, co jest zapisane w DNA?
Wykrycie przez naukowców z USA nowych funkcji genu Ctip2 może utorować drogę do hodowli zastępczych zębów w laboratorium, eliminując potrzebę leczenia zębów przez borowanie i wypełnianie ubytku - donoszą brytyjskie media, powołując się na publikację "The Proceedings of the National Academy of Sciences".
Wykorzystywanie lub rażące zaniedbanie dzieci zmienia u nich aktywność genu odpowiedzialnego za reakcje na stres - informują naukowcy z Kanady na łamach pisma "Nature Neuroscience".
Pechowy wariant genu Fto dodaje kilogramów, zmniejszając spalanie kalorii - informują naukowcy z Niemiec na łamach pisma "Nature".
Spotkania ze specjalistami w dziedzinie genetyki i inżynierii genetycznej, eksperymenty w laboratorium biologii molekularnej, poznawanie zapisów w DNA - to niektóre z atrakcji czekających na uczestników drugich Warsztatów Naukowych "DNA - Encyklopedia Życia". Impreza odbędzie się w dniach 3-5 kwietnia w Warszawie, Wrocławiu, Lublinie, Gdańsku, Łodzi i Poznaniu.
Jemy zmutowaną żywność. Rząd to akceptuje - pisze "Dziennik". Polska jest jednym z pięciu krajów Unii Europejskiej o największych uprawach roślin genetycznie zmodyfikowanych - wynika z danych amerykańskiej organizacji monitorującej rynki rolne (ISAAA).
Ciśnienie krwi jest uwarunkowane genetycznie. Nadciśnienie, jeden z głównych czynników ryzyka chorób sercowo naczyniowych i uszkodzenia nerek, może być skutkiem posiadania niekorzystnych wariantów genów, które kontrolują przepływ krwi - informują naukowcy z USA na łamach pisma "Nautre Genetics".
Zdolność odczuwania empatii jest częściowo uwarunkowana genetycznie - wynika z najnowszych badań na myszach, o których informuje pismo "Public Library of Science ONE".
Podczas rozwoju układu nerwowego już po urodzeniu, włączenie aktywności genu MII1 jest niezbędne dla rozpoczęcia różnicowania komórek macierzystych w neurony - informują naukowcy z USA na łamach pisma "Nature".
Naukowcy zakończyli sekwencjonowanie pełnego genomu neandertalczyka, wymarłego około 30 tys. lat temu bliskiego krewniaka człowieka. W tym roku genom ma zostać opublikowany - informuje serwis internetowy "Nature".
Cały genom człowieka można zsekwencjonować już za 5000 dolarów - informuje "New Scientist". Gotowość do tak taniej analizy genomu konkretnej osoby ogłosiła firma Complete Genomics z Mountain View w Kalifornii.
Pojedynczy czynnik transkrypcyjny może przywrócić dorosłym komórkom macierzystym cechy zarodkowych - informują niemieccy naukowcy na łamach pisma "Cell".
Gen regulatorowy o nazwie RscS umożliwia bakteriom gatunku Vibrio fischeri rozpoznawanie właściwego gatunku zwierząt do zamieszkania - informują naukowcy z USA na łamach pisma "Nature".
Gen o nazwie ELP4 jest związany z ryzykiem zachorowania na najczęściej występującą padaczkę wieku dziecięcego tzw. epilepsję Rolanda - informują naukowcy z USA na łamach pisma "European Journal of Human Genetics".
Wariant genu określanego jako "strażnik genomu" (gen p53) ma związek z ryzykiem zachorowania na guza mózgu w młodym wieku - wynika z pracy na łamach pisma "Neurology".