Już 31 marca wystartuje Festiwal CZYTELMANII – kampanii, której celem jest propagowanie czytelnictwa wśród Polaków. Organizatorzy chcą dotrzeć nie tylko do miłośników literatury, lecz także do osób, które czytać nie lubią. Dlatego przez tydzień na terenie całej Polski rozdanych zostanie 60 000 egzemplarzy książki-prezentu. W tym roku będzie to opowiadanie „Zoolog”, utalentowanego włoskiego pisarza Niccolo Ammanitiego.
Książkę znaleźć będzie można w ponad 400 miejscach zrzeszonych w Klubie Czytelmaniaka – nawet na południu Anglii! W kampanię włączyły się nie tylko księgarnie i biblioteki, lecz także miejsca, w których książkowy upominek będzie dużą niespodzianką. Klub Czytelmaniaka podczas III edycji CZYTELMANI stanowią m.in:
Multikino; Warszawa, Poznań, Zabrze, Gdańsk, Kraków, Szczecin, Bydgoszcz, Elbląg, Włocławek, Wrocław, Rybnik
W Biegu Cafe; Warszawa, Łódź, Wrocław, Kraków
Komputronik
Merlin
Kolporter
Ruch
FONT Polska Księgarnia; Southampton
Książnica Polska
Dom Książki; Białystok, Warszawa
TrafficClub; Warszawa, Wrocław
Tarabuk; Warszawa
Bookarest; Poznań, Wrocław
Kapitałka; Poznań, Wrocław
Księgarnia Pod Globusem; Kraków
Księgarnia PIW; Warszawa
Chłodna 25; Warszawa
Broszka.pl
Akrybia.pl
Miejska Biblioteka Publiczna w Katowicach
Miejska Biblioteka Publiczna w Tarnowie
Miejska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu
Szkoła Podstawowa w Łapach
Zespół Szkół w Pokrzydłowie
Gimnazjum Nr 2 im. Jana Pawła II w Łosicach
Zespół Szkół w Woli
Narodowa Galeria Sztuki Zachęta; Warszaw
Na uczestników Festiwalu CZYTELMANII czeka wiele atrakcji. Nie tylko książkowych. Nowy partner CZYTELMANII, firma Creative, przeznaczył dla Czytelmaniaków 70 odtwarzaczy MP3 MuVo T100, które będzie można wygrać w licznych konkursach towarzyszących festiwalowi, m.in. w programie „Pytanie na śniadanie”, na łamach „Przekroju“, miesięcznika „Aktivist“, w Radiu Dla Ciebie, radiu TOK FM, Multikinie, warszawskiej Zachęcie oraz sklepach Komputronik. CZYTELMANIA to także spotkania z pisarzami, rabaty, konkursy literackie, czytelnicze dyskusje na internetowych forach.
Ogólnopolska Kampania Na Rzecz Wspierania Czytelnictwa CZYTELMANIA odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Osoby zainteresowane przystąpieniem do Klubu Czytelmaniaka prosimy o kontakt: czytam@czytelmania.pl.
Organizator: Fundacja COMMITMENT TO EUROPE arts & business
Sponsorzy: Europapier, Mondi
Partnerzy: MUZA SA, Creative, Platon
Patroni medialni: RMF FM, Przekrój, Aktivist, Onet.pl
CZYTELMANIA – Ogólnopolska Kampania na Rzecz Wspierania Czytelnictwa to projekt zainicjowany na przełomie kwietnia i maja 2005 roku COMMITMENT TO EUROPE arts & business w 2005 roku w odpowiedzi na niski poziom czytelnictwa. Celem kampanii jest promocja książek oraz czytelnictwa w Polsce, wykreowanie mody na czytanie i w dobie powszechnej technologizacji rzeczywistości, reanimacja pierwotnej wartości książki.
***
Fundacja COMMITMENT TO EUROPE arts & business powstała w 2003 r. Jej misją jest inicjowanie współpracy oraz aktywne uczestnictwo we wzajemnym wspieraniu działań światów biznesu i sztuki. Ponadto organizuje własne projekty, m.in. ogólnopolską akcję wspierania czytelnictwa „Czytelmanię” oraz kampanię na rzecz popularyzacji zaawansowanych technologii w edukacji oraz kulturze wśród ludzi młodych „Digital Culture”. Partnerami Fundacji są instytucje kulturalne oraz firmy zaangażowane w działania wspierające i promujące kulturę i sztukę. CTE współpracuje z międzynarodową siecią instytucji i stowarzyszeń Arts & Business, m.in. z European Committee for Business, Arts and Culture (CEREC), Arts & Business Council w Nowym Jorku, Foundation Prométhéa w Brukseli.