III edycja CZYTELMANII

Już 31 marca wystartuje Festiwal CZYTELMANII – kampanii, której celem jest propagowanie czytelnictwa wśród Polaków. Organizatorzy chcą dotrzeć nie tylko do miłośników literatury, lecz także do osób, które czytać nie lubią. Dlatego przez tydzień na terenie całej Polski rozdanych zostanie 60 000 egzemplarzy książki-prezentu. W tym roku będzie to opowiadanie „Zoolog”, utalentowanego włoskiego pisarza Niccolo Ammanitiego.

1.jpgKsiążkę znaleźć będzie można w ponad 400 miejscach zrzeszonych w Klubie Czytelmaniaka –  nawet na południu Anglii! W kampanię włączyły się nie tylko księgarnie i biblioteki, lecz także miejsca, w których książkowy upominek będzie dużą niespodzianką. Klub Czytelmaniaka podczas III edycji CZYTELMANI stanowią m.in:

Multikino; Warszawa, Poznań, Zabrze, Gdańsk, Kraków, Szczecin, Bydgoszcz, Elbląg, Włocławek, Wrocław, Rybnik

W Biegu Cafe;  Warszawa, Łódź, Wrocław, Kraków

PKP Intercity; Warszawa, Wrocław, Szczecin, Poznań, Gdańsk

Komputronik

Merlin

Kolporter

Ruch

FONT Polska Księgarnia; Southampton

Książnica Polska

Dom Książki;  Białystok, Warszawa

TrafficClub;  Warszawa, Wrocław

Tarabuk; Warszawa

Bookarest; Poznań, Wrocław

Kapitałka; Poznań,  Wrocław

Księgarnia Pod Globusem; Kraków

Księgarnia PIW; Warszawa

Księgarnia Z Bajki; Poznań

Chłodna 25; Warszawa

Broszka.pl

Akrybia.pl

Miejska Biblioteka Publiczna w Katowicach

Miejska Biblioteka Publiczna w Tarnowie

Miejska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu

Szkoła Podstawowa w Łapach

Zespół Szkół im. B. Prusa w Katowicach

Zespół Szkół w Pokrzydłowie

Gimnazjum Nr 2 im. Jana Pawła II w Łosicach

Zespół Szkół w Woli

Narodowa Galeria Sztuki Zachęta; Warszaw


Na uczestników Festiwalu CZYTELMANII czeka wiele atrakcji. Nie tylko książkowych. Nowy partner CZYTELMANII, firma Creative, przeznaczył dla Czytelmaniaków 70 odtwarzaczy MP3 MuVo T100, które będzie można wygrać w licznych konkursach towarzyszących festiwalowi, m.in. w programie „Pytanie na śniadanie”, na łamach „Przekroju“, miesięcznika „Aktivist“, w Radiu Dla Ciebie, radiu TOK FM, Multikinie, warszawskiej Zachęcie oraz sklepach Komputronik. CZYTELMANIA to także spotkania z pisarzami, rabaty, konkursy literackie, czytelnicze dyskusje na internetowych forach.

Ogólnopolska Kampania Na Rzecz Wspierania Czytelnictwa CZYTELMANIA odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Osoby zainteresowane przystąpieniem do Klubu Czytelmaniaka prosimy o kontakt: czytam@czytelmania.pl.

Więcej informacji na stronie internetowej: www.czytelmania.pl

Organizator: Fundacja COMMITMENT TO EUROPE arts & business

Sponsorzy: Europapier, Mondi

Partnerzy: MUZA SA, Creative, Platon

Patroni medialni: RMF FM, Przekrój, Aktivist, Onet.pl

CZYTELMANIA – Ogólnopolska Kampania na Rzecz Wspierania Czytelnictwa to projekt zainicjowany na przełomie kwietnia i maja 2005 roku COMMITMENT TO EUROPE arts & business w 2005 roku w odpowiedzi na niski poziom czytelnictwa. Celem kampanii jest promocja książek oraz czytelnictwa w Polsce, wykreowanie mody na czytanie i w dobie powszechnej technologizacji rzeczywistości, reanimacja pierwotnej wartości książki.

***

Fundacja COMMITMENT TO EUROPE arts & business powstała w 2003 r. Jej misją jest inicjowanie współpracy oraz aktywne uczestnictwo we wzajemnym wspieraniu działań światów biznesu i sztuki. Ponadto organizuje własne projekty, m.in. ogólnopolską akcję wspierania czytelnictwa „Czytelmanię” oraz kampanię na rzecz popularyzacji zaawansowanych technologii w edukacji oraz kulturze wśród ludzi młodych „Digital Culture”. Partnerami Fundacji są instytucje kulturalne oraz firmy zaangażowane w działania wspierające i promujące kulturę i sztukę. CTE współpracuje z międzynarodową siecią instytucji i stowarzyszeń Arts & Business,  m.in. z European Committee for Business, Arts and Culture (CEREC), Arts & Business Council w Nowym Jorku, Foundation Prométhéa w Brukseli.


Komentarze
Polityka Prywatności