Reklamówki książek na YouTube

Wydawnictwo Indigo umieściło na YouTube prawdopodobnie najkrótsze reklamówki, jakie do tej pory powstały w Polsce. Promują one dwa tomy krótkich opowiadań absurdalnych Niżeja Podpisanego: “Małe bure skakadło” oraz “Człowiek zwany Biurkiem” i mają długość nieco powyżej jednej sekundy. Reklamy miały być przeznaczone wyłącznie do emisji w internecie, gdzie zwyczaje widzów są zupełnie inne niż w przypadku telewizji analogowej.

Oglądanie filmu w środowisku elektronicznym pozwala na zatrzymanie go w dowolnym momencie, a także na praktycznie nieskończoną liczbę powtórek. Rola internetu i oglądania “aktywnego” ciągle rośnie i coraz bardziej należy się z tym liczyć.  W internecie jedna sekunda może oznaczać kilkanaście i angażować widza (przyzwyczajonego przecież do szybkiego przyswajania informacji) w dużo większym stopniu niż telewizja nadająca informacje liniowo – jeśli tylko stanowi wyzwanie dla możliwości odbiorcy.

“Absurdalnie krótkie, to lubię” - powiedział Niżej Podpisany po pięcioipółkrotnym obejrzeniu ostatecznych wersji.

Reklamy można obejrzeć na:
http://pl.youtube.com/watch?v=13PlEmSid_8
http://pl.youtube.com/watch?v=lPVEuRtnEzw


Komentarze
Polityka Prywatności