W kwietniu br. powstała inicjatywa stworzenia wspólnie z Universal Music Polska płyty z muzyką wybraną przez użytkowników Grono.net - największego w Polsce serwisu społecznościowego. W pierwszej fazie projektu Gronowicze wybrali rodzaj muzyki, który znajdzie się na płycie. Ponad 35 000. osób oddało swoje głosy, większość z nich padła na muzykę rockową.
Następnie członkowie ponad milionowej społeczności dostali szansę wybrania w kilku ankietach już konkretnych utworów, które trafiły na składankę. Użytkownicy Grono.net wzięli także aktywny udział w tworzeniu okładki płyty, ich propozycje zostały ocenione przez grafików, a zwycięski projekt trafi na front okładki. Składanka Grono Rocks jest pierwszą, która ma powstać we współpracy Universal Music Polska z Grono.net. Firmy planują stworzenie całej serii płyt z różnymi gatunkami muzyki, nie zaprzestając dawania możliwości wyboru ich przyszłym słuchaczom.
Od 15 maja br. Grono Rocks można kupić w sklepie Merlin. W ogólnej sprzedaży płyta dostępna jest od 22 czerwca. W sklepie Merlin dwupłytowa składanka dostępna jest w cenie 33,5 zł.
***
Grono.net jest serwisem społecznościowym skupiającym rozbudowane, chronione społeczności przyjaciół i znajomych. Społeczność Grono.net jest zamknięta, co oznacza, że zarejestrować się w serwisie Grono.net można dopiero po otrzymaniu zaproszenia od osoby, która jest już jego użytkownikiem. Witryna oferuje szereg funkcji umożliwiających komunikację ze znajomymi, umożliwia odbudowywanie utraconych kontaktów i poznawanie nowych ludzi. Struktura serwisu opiera się na małych gronach zorientowanych na budowanie i utrzymywanie relacji (grona znajomych) oraz na wymianę opinii (grona tematyczne). W serwisie założonych jest już ponad 120 tysięcy gron tematycznych. Użytkownicy Grono.net mają do dyspozycji także kalendarz wydarzeń kulturalnych i system ogłoszeń. Każdy Gronowicz może zamieścić w swoim profilu galerię fotografii oraz dodać do niej filmy. Użytkownicy Grona zamieścili na jego stronach już ponad trzynaście milionów fotografii. Funkcja geolokalizacji pozwala na przypisanie fotografii do miejsca na mapie w którym powstało. Funkcjonalność ta umożliwia także zaznaczenie miejsca zamieszkania użytkownika serwisu, a także na znalezienie innych Gronowiczów, którzy mieszkają w promieniu jednego kilometra od szukającego. Geolokalizacja pozwala też na wyświetlenie na mapie wszystkich użytkowników Grono.net, którzy zaznaczyli swoje miejsce zamieszkania, na całym świecie.
Społeczność Grono.net tworzy w chwili obecnej 1 300 000 użytkowników. Serwis dostępny jest także w wersji angielskiej, hiszpańskiej i francuskiej. Grono.net jest liderem Web 2.0 na polskim rynku. W 2006 roku witryna otrzymała nagrodę Aktivist „Nocne Marki” w kategorii „Zajawka 2006: Najlepszy serwis Web 2.0”. W Grono.net zatrudnionych jest ponad 40 osób. Najliczniejszy jest dział IT, który tworzy 30 pracowników. Siedziba firmy mieści się w Warszawie, na ulicy Szturmowej 2a.
Tracklista Grono Rocks
CD 1
CD 2