Godność nie jest na sprzedaż. Godność bierze się z wnętrza. Hilary Duff zawsze była pełna godności, od jej telewizyjnego debiutu w 2001 w serialu „Lizzie McGuire," przez kinowe hity w rodzaju „Historii Kopciuszka” i „Fałszywej dwunastki,” aż po karierę artystki, której płyty osiągają multiplatynowy status, sprzedając się na obecną chwilę w ponad 13 milionach egzemplarzy. Teraz zaś Hilary, jak zwykle z klasą, robi furorę nowym albumem „Dignity” (‘Godność’), który ukaże się 26 marca 2007 roku.
W utworze tytułowym artystka opowiada o swych doświadczeniach i obserwacjach zdobytych dzięki życiu w Los Angeles („Where's your dignity/I think you lost it in the Hollywood Hills” - „Gdzie twoja godność/Chyba zgubiłeś ją gdzieś na wzgórzach Hollywood”). „Danger” zgłębia podejrzane zaloty starszego mężczyzny, natomiast „With Love” wywraca najpopularniejszy temat piosenek na świecie do góry nogami. („I can take your honesty/All your words weigh heavily/I'm listening to you all the time” – „Potrafię znieść twoją szczerość/Twoje słowa leżą mi na sercu jak głaz/Przez cały czas cię słucham”). Piosenka „Stranger” odkrywa związek, który dla postronnych wygląda na idealny, ale za zamkniętymi drzwiami okazuje się wypalony. Z każdym utworem Hilary dokładniej i z większą wrażliwością niż kiedykolwiek wcześniej bada aspekty życia i miłości.
Pochodząca z Houston Hilary Duff zdobyła światową sławę w 2001 roku, dzięki głównej roli w niezwykle popularnym serialu Disney Channel - „Lizzie McGuire”. W maju 2003 roku odtworzyła tytułową postać na wielkim ekranie w pełnometrażowej wersji przygód Lizzie wyprodukowanej przez Walt Disney Pictures. Następnie wystąpiła w takich przebojach filmowych, jak „Agent Cody Banks,” „Fałszywa Dwunastka,” „Historia Kopciuszka”, „Szansa na sukces”, „Idealny facet”, czy „Material Girls.”
Solowy debiut Hilary, płyta „Metamorphosis,” zdobyła pierwsze miejsca list przebojów i poczwórną platynę. Kolejne albumy artystki – „Hilary Duff” oraz „Most Wanted” sprzedały się w 3 milionach egzemplarzy każdy. Piosenki takie, jak „So Yesterday,” „Come Clean,” „Fly,” czy „Wake Up” zapewniły jej obecność na liście przebojów Top 40. Album Hilary „Most Wanted” był jej drugim albumem, który zadebiutował na pierwszym miejscu – płyta ta pozostała numerem jeden na liście bestsellerów przez 2 tygodnie. Na „Most Wanted” Hilary zaczęła więcej eksperymentować ze swoim stylem i muzyką, co ilustruje teledysk do „Wake Up”, gdzie artystka przywdziewa peruki i próbuje różnych stylizacji, a także w klipie do „Beat of My Heart”, w którym występuje w ekskluzywnych ubraniach haute couture, muzycznie zaś skłania się w stronę tanecznych rytmów.
Hilary ma w tym roku bardzo ciekawe plany filmowe, m.in „War, Inc.” (u boku Johna Cusacka, Sir Bena Kingsley i Marisy Tomei) i animowaną pełnometrażówkę „Foodfight.” Artystka zadebiutowała niedawno w branży kosmetycznej linią własnych perfum „With Love”, których reklamówkę nakręcił światowej sławy reżyser teledysków Matthew Rolston. Jednak na pierwszym miejscu pozostaje obecnie muzyka i nadchodząca trasa koncertowa. Według niej samej, tak właśnie powinno być. Hilary Duff zawsze miała wspaniały kontakt z publicznością. Teraz poprzez swoją muzykę przekazuje więcej niż kiedykolwiek. I robi to z niezwykłą godnością.