Czy gry mogą być nieliniowe, jakiej zapomnianej rewolucji dokonał w latach osiemdziesiątych Adrian Chmielarz, co ma wspólnego film interaktywny z hipertekstem, czy krwawa "Phantasmagoria" to gra czy film, czym jest destrukcja iluzji i jak przemysł porno wpłynął na rozwój multimediów. Na te i inne pytania odpowie Marcin M. Drews w swojej najnowszej książce pt. "Filmy interaktywne". Materiał opublikuje jeszcze w tym roku Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru.
Marcin M. Drews urodził się 1975 w Lubinie. Mieszka we Wrocławiu. Pracuje jako dziennikarz, pisarz i nauczyciel akademicki. Jest współtwórcą pierwszej polskiej gry przygodowej na PC. Od 1990 roku nieprzerwanie działa w branży dziennikarskiej (sześciokrotnie redaktor naczelny, w tym trzykrotnie w mediach ogólnopolskich). Był współzałożycielem i wiceprezesem Stowarzyszenia Twórców i Organizatorów Kultury. Od 1993 roku związany z branżą gier – pracował już dla sześciu firm developerskich i wydawniczych z branży – współpracował przy ponad 20 tytułach na PC i konsole. Jest też zapalonym propagatorem i twórcą niezależnych gier przygodowych oraz członkiem Polskiego Towarzystwa Badania Gier. Obecnie specjalista ds. PR w Can't Stop Games.
"Filmy interaktywne" są drugą autorską książką Drewsa. Pierwszą był przewodnik po japońskiej sztuce kulinarnej "77 stron o sushi". Publikacje autora znalazły się również w książkach "Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka", "Homo Communicativus" i "Zeszyty lubińskie". Drews pisze zarówno prozę fantastyczną, jak i referaty naukowe na temat multimediów, w tym gier komputerowych. Jest też laureatem dwóch ogólnopolskich konkursów literackich.