Trzech politologów: Marek Migalski, Waldemar Wojtasik i Marek Mazur napisali książkę, która stanowi niezbędne źródło informacji o polskiej scenie politycznej. Polski system partyjny to przekrojowy obraz polskiej polityki od 1989 roku do kampanii prezydenckiej 2005. Książka omawia wszystkie partie polityczne, koalicje wyborcze i rządowe w świetle ich programów i kampanii wyborczych zgodnie z chronologią kolejnych kadencji parlamentarnych. Jest to pierwsza całościowa propozycja refleksji nad polskim systemem partyjnym po 1989 roku.
Ogromna dynamika i żywiołowość procesu kształtowania się systemu partyjnego zmusza autorów do ciągłej aktualizacji i zarazem do odniesień do zmian społecznych i politycznych. Wiele miejsca poświęcono ukazaniu związków między systemem partyjnym a kampaniami wyborczymi czy zachowaniami wyborczymi (w tym ostatnie wybory parlamentarne i prezydenckie 2005). Praca ma charakter interdyscyplinarny i zainteresuje z pewnością poza politologami także socjologów, historyków, badaczy komunikacji społecznej i marketingu politycznego oraz DZIENNIKARZY. Dwie kolejne nowości to publikacje z dziedziny Public Relations. W obecnej sytuacji polityczno-społeczno-MEDIALNEJ obydwie książki wydają się wyjątkowo aktualne. Pierwsza z nich Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju pod redakcją Jerzego Olędzkiego i Dariusza Tworzydło zawiera najnowszą wiedzę o funkcjach i roli społecznej pełnionej przez public relations we współczesnej komunikacji. Inicjuje nową w polskiej literaturze dyskusję o potrzebie analizy PR jako zjawiska socjologicznego i dziedziny wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie demokratyzacji procesów komunikowania społecznego. Poszczególne rozdziały zawierają autentyczne, zaczerpnięte bezpośrednio z praktyki, przykłady różnych działań i zachowań specjalistów PR. Zespół autorski tworzą wybitni specjaliści-naukowcy, wywodzący się z kilku polskich ośrodków akademickich, oraz praktycy z powodzeniem działający w dziedzinie PR.
Druga książka Kreowanie informacji. Media relations powinna szczególnie zainteresować środowisko dziennikarskie. Praca dr. Wojciecha Jabłońskiego jest pierwszym na krajowym rynku podręcznikiem poświęconym problematyce nawiązywania i utrzymywania relacji z mediami. Zadecydowało o tym nowatorskie, a równocześnie konsekwentnie powiązane z dotychczasowymi wynikami światowych badań, podejście autora do kwestii związanych z media relations/press relations. Na szczególne podkreślenie zasługuje wnikliwa analiza mechanizmu powstawania przekazu medialnego wywołanego atrakcyjnym, zaprojektowanym przez sztaby PR, pseudowydarzeniem oraz towarzyszącej mu „dyskusji” dziennikarzy-komentatorów oraz ukazanie szerokiej palety narzędzi i technik, jakimi współcześnie posługują się specjaliści w dziedzinie komunikacji. Publikację uzupełnia atrakcyjne przedstawienie studiów przypadku, dotyczących najważniejszych pseudowydarzeń ostatnich lat.
Marek Migalski, Waldemar Wojtasik, Marek Mazur
Polski system partyjny
Seria: Seria Politologiczna
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 r.
ISBN: 83-01-14845-4
Wydanie: Pierwsze
Objętość: s. 276
Format: 16,8x23,8 cm
Oprawa: Miękka
Jerzy Olędzki (red.), Dariusz Tworzydło (red.)
Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 r.
ISBN: 83-01-14866-7
Wydanie: Pierwsze
Objętość: s. 350
Format: 16,5x24 cm
Oprawa: Miękka
Wojciech Jabłoński
Kreowanie informacji. Media relations
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 r.
ISBN: 83-01-14819-5
Wydanie: Pierwsze
Objętość: s. 180
Format: 16,5x24 cm
Oprawa: Miękka