SZUKAJ. Jak Google i konkurencja wywołali biznesową i kulturową rewolucję

Czego chce świat? Według Johna Battelle'a, firma, która pozna odpowiedź na to pytanie we wszystkich jego odcieniach znaczeniowych, będzie potrafiła rozwikłać najtrudniejsze zagadki biznesu, a także samej kultury. A przez ostatnie lata właśnie do tego zmierza Google. Wchodząc do gry długo po Yahoo, AltaViście, Excite, Lycosie i innych pionierach, dzięki radykalnie nowemu podejściu do wyszukiwania, Google postawiło do góry nogami marketingowe koncepcje, przeżyło załamanie dotcomów, a następnie wystartowało na giełdzie z największą i najgłośniejszą w historii Doliny Krzemowej pierwszą ofertą publiczną.

Ale Szukaj  to nie tylko historia triumfu Google. Jest to zarazem perspektywiczne spojrzenie na przeszłość, teraźniejszość i przyszłość technologii wyszukiwania, oraz jej ogromny wpływ na marketing, media, kulturę pop, randki, poszukiwanie pracy, prawo międzynarodowe, wolności obywatelskie i prawie każdą inną sferę działalności człowieka.

 

Battelle, co zapewne wyróżnia go spośród dziennikarzy, poświęcił swoją karierę na szukanie świętego Graala technologii - czegoś równie przełomowego jak Macintosh w połowie lat 80. ubiegłego wieku. I w końcu doszedł do wniosku, że jest to wyszukiwanie.

 

Dla każdego, kto pragnie zrozumieć fenomen sukcesu Google oraz konsekwencje życia w świecie, w którym każde kliknięcie można utrwalić po wieczność, Szukaj  jest lekturą obowiązkową i pouczającą.

 

Książka została zakwalifikowana do finału konkursu na biznesową książkę roku Business Book of the Year organizowanego przez Financial Times/Goldman Sachs, a także znalazła się na liście najważniejszych książek roku 2005 – Books of the year 2005 – przygotowanej przez tygodnik The Economist.

 

John Battelle

SZUKAJ. Jak Google i konkurencja wywołali biznesową i kulturową rewolucję

(The Search. How Google and its rivals rewrote the rules of business and transformed our culture)

Tłum. Maciej Baranowski

Wyd. 1, s. 236, opr. twarda, 16,8x23,8 cm

 

Spis treści

Baza danych intencji ● Kto, co, gdzie, dlaczego, kiedy, jak (i za ile)? ● Wyszukiwanie przed erą Google ● Google się rodzi ● Ziarnko do ziarnka, aż zbierze się miliard dolarów: nowy model biznesowy dla Internetu ● Google 2000-2004: w pięć lat od zera do 3 miliardów dolarów ● Ekonomia wyszukiwania ● Wyszukiwarki, prywatność, rząd i zło ● Google wchodzi na giełdę ● Google dzisiaj, Google jutro ● Wyszukiwanie doskonałe ● Epilog ● Posłowie ● Podziękowania ● Skorowidz


Komentarze
Polityka Prywatności