Student NEWS - nr 6 - okładka
W numerze m.in.
 
Humor dnia

Minister Kołodko zwołuje konferencję prasową i mówi do zgromadzonych dziennikarzy:
- Mam dla was dwie wiadomości - jedną złą, drugą dobrą. Którą najpierw chcecie usłyszeć?
- Złą! - odpowiadają dziennikarze.
- No więc od przyszłego miesiąca podniesiemy wszystkim płace o 30 procent.
Przez minutę na sali trwają owacje, które przerywa roześmiany Kołodko:
- A teraz wiadomość dobra. Od tych płac trzeba będzie płacić 65 procent podatku

.            

Dynamika i estetyka

wywiad
François Poirier,
prezes zarządu
Peugeot Polska

 
Czy wiedział Pan, że wśród studentów Peugeot cieszy się dużą popularnością?
Jest zawsze miło dowiadywać się o pozytwnych wynikach ankiet dotyczących naszej marki. Mieliśmy już informacje o popularności Peugeot w środowisku studenckim. Z ostatniej ankiety przeprowadzonej wśród 1000 studentów wynika, że Peugeot ma dobrą renomę. Nasza firma znalazła się w pierwszej dziesiątce cytowanych firm różnych branży, a także w czołówce firm francuskich. Ponadto z ankiety wynika, że Peugeot jest postrzegany jako dobry potencjalny pracodawca.
Jak Pan myśli, dlaczego studenci wybrali właśnie Peugeot? Nad drugą Toyotą miał dużą przewagę.
Wydaje mi się, że Peugeot jest postrzegany jako marka bardziej dynamiczna, jeśli odwołamy się do licznych sukcesów sportowych od ponad stu lat: ostatnie trzy tutuły Mistrza Świata i tytuł Mistrza Polski w Rajdach w 2002 zdobyte przez 206 WRC. Na drugim miejscu wymieniłbym estetykę, która jest fundamentalną wartością dla naszej marki, a styl naszych samochodów jest wyjątkowo ważny dla młodych klientów. Wreszcie jesteśmy atrakcyjni w materii ochrony środowiska (np. filtr cząstek stałych), która jest bardzo modna w środowisku studenckim.
Głosowały na niego głównie studentki. Czy strategia sprzedaży zakładała, że odbiorcami będą głównie kobiety?
Kobiety sa oczywiście bardzo ważne dla naszej marki. Po pierwsze dlatego, że stanowią około kupujących samochody, a poza tym nawet jeśli nie kupują to mają duży wpływ na zakup samochodu w rodzinie. W Peugeot uważamy, że samochód powinien być estetyczny i funkcjonalny: te dwie cechy są kryteriami bardzo ważnymi dla klienteli kobiecej. Przykładem jest 206, której styl podoba się paniom, a np. wersja 206cc jest wyjątkowo przyciągająca.
Wśród mężczyzn Peugeot wyprzedził tylko Seat Ibiza. Co Pan sądzi o tym samochodzie?
Seat Ibiza jest na pewno dobrym samochodem. Statystycznie wydaje się, że odpowiedzi są pozytywne, a wyniki Ibizy i naszej 206 podobne.
Proszę zdradzić, czy w najbliższych latach wydarzy się u Pana w firmie coś, o czym powinni wiedzieć studenci?
Dwa ważne wydarzenia możemy Wam odsłonić. Przede wszystkim, w tym roku, zostanie wylansowana 307cc, którą pokazano po raz pierwszy na Paryskim Salonie Samochodowym w 2002. Ten samochód jest nie tylko wyjątkowo piękny, przejmuje koncept 206cc to znaczy składany sztywny dach, jest więc eleganckim i sportowym kabrioletem, ale rownież zapewnia komfort i bezpieczeństwo zimą, tak jak każda 307. Poźniej zostanie wylansowany mały samochod kompletujący gamę 206, ale na to trzeba będzie jeszcze poczekać.
Na koniec pragnę podziękować za pozytywne postrzeganie samochodow Peugeot. Życzę wielu sukcesów w kontynuacji studiów. Będzie miło zaliczać Was do wiernych naszej marce.

rozmawiał sd