Fiat Doblò

marka: Fiat

Fiat prezentuje nowego Doblò, jedyny samochód typu „Active Family Space" („aktywna przestrzeń dla rodziny") w swym segmencie mogący zaspokoić potrzeby rodzin prowadzących nowoczesny, sportowy i dynamiczny styl życia, które korzystają z samochodu przez 7 dni w tygodniu, w dni robocze oraz weekendy, bez ograniczeń, jeśli chodzi o przestrzeń czy zakres użytkowania.

  • Na rynku pojawia się wyjątkowy samochód typu "Active Family Space" dedykowany rodzinom prowadzącym nowoczesny, sportowy i dynamiczny styl życia.
  • Całkowicie odmieniony projekt nadwozia i wnętrza, który wyraża większą dynamikę
    i silniejsze odzwierciedlenie charakteru samochodu.
  • Jeszcze większy zakres wyposażenia technologicznego - od dziś z systemem Uconnect 5"- oraz zapewniający najwyższy w swym segmencie poziom bezpieczeństwa, wyposażony w wersji standardowej w poduszki powietrzne, system ESP wraz z funkcją Hill Holder, wspierającą kierowcę podczas ruszania pod górę.
  • Do siedmiu siedzeń, 790-litrowy przedział bagażowy, mnóstwo schowków oraz doskonały komfort dzięki wydajnej klimatyzacji i świetnemu wyciszeniu wnętrza, a także najlepsze w swej kategorii prowadzenie dzięki niezależnemu zawieszeniu typu Bi-link.
  • Jedna z najszerszych i najbardziej wszechstronnych gam silników w swym segmencie:
    7 jednostek o mocy od 90 do 135 KM zasilanych benzyną, olejem napędowym lub metanem.
  • 3 poziomy wyposażeniowe (Pop, Easy oraz Lounge), 2 wysokości dachu, 2 rozstawy kół,
    11 kolorów nadwozia, 2 konfiguracje siedzeń (wersja standardowa z 5 siedzeniami, na życzenie 7 siedzeń).
  • Czwarta generacja modelu, który od 2000 roku po dziś dzień osiągnął wolumen sprzedaży około 300000 egzemplarzy na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
  • Sprzedawany w 29 krajach obszaru Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, produkowany w Turcji, nowy Doblò w Polsce można będzie zamawiać od przełomu stycznia i lutego 2015, a pierwsze samochody salonach Fiata pojawią się w marcu roku 2015.
  • We Włoszech ceny wahają się od 18200 Euro za wersję Pop 1.4 95KM do 25 900 Euro za najlepszą w tej gamie wersję 135KM Lounge 2.0 MultiJet (mały rozstaw osi). Ceny dla polskiego rynku ogłoszone zostaną w styczniu 2015.

Nowy Doblò w Polsce można będzie zamawiać od przełomu stycznia i lutego 2015, a pierwsze samochody w salonach Fiata pojawią się w marcu roku 2015.

To już czwarta generacja modelu, który został wprowadzony na rynek pod koniec 2000 roku, a jego kolejne odsłony były prezentowane w roku 2005 i 2010, i do tej pory w na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu I Afryki zostało zarejestrowanych około 300 000 jego egzemplarzy.
Wyjątkowy projekt ewoluujący z biegiem czasu, by zaspokoić różnorakie wymagania dotyczące mobilności, komfortu oraz poszanowania środowiska, które stopniowo stały się częścią wartości wyznawanych przez współczesne społeczeństwo.

Obecnie nowy Doblò oferuje zaprojektowane na nowo nadwozie i wnętrze wyrażające jego dynamikę i charakter poprzez jeszcze bardziej wyróżniające kształty i linie. Wzbogacono także zakres wyposażenia technologicznego o przyjazne dla użytkownika elementy, które czynią z podróży nowym Doblò prawdziwą przyjemność. Przykład? System multimedialny Uconnect z 5" kolorowym ekranem dotykowym, który na życzenie może zostać wyposażony we wbudowany system nawigacji oraz radio cyfrowe (DAB).

Nowy Doblò umożliwia korzystanie w pełni z życia tym, którzy lubią podróżowanie, ceniącym sobie dobre towarzystwo czy też tym, którzy pragną udać się na krótki wypad w wolnym czasie. Niezależnie od tego, jaką ma się pasję czy zadanie do wykonania, nowy Doblò oferuje ogromną modularność wewnętrznej przestrzeni, a zawsze mocnymi stronami tego modelu był wachlarz możliwości aranżacji wnętrza aż do 7 siedzeń, pokaźny 790-litrowy przedział bagażowy (największy w segmencie), mnóstwo schowków oraz dzielona tylna kanapa (60/40).

Ponadto, nowy Doblò to gwarancja najlepszego prowadzenia w porównaniu z konkurentami w swej kategorii, po części za sprawą tylnego niezależnego zawieszenia Bi-link, w które jest wyposażony, jako jedyny w swej kategorii oraz podwyższonego komfortu podróży dzięki jasnemu, przewiewnemu przedziałowi pasażerskiemu zapewniającemu doskonały komfort akustyczny i wydajną klimatyzację. To komfortowe i praktyczne "środowisko" może poszczycić się także najlepszym w swej kategorii wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa: w wersji standardowej przednie poduszki powietrzne i system ESP wyposażony w funkcję Hill Holder.

Nowy Doblò pobił także rekord, jeśli chodzi o gamę silników, która jest jedną z najszerszych oraz najbardziej wszechstronnych w jego kategorii i obejmuje nie mniej niż 7 jednostek o mocy od 90 do 135 KM zasilanych przez benzynę, olej napędowy lub metan. Sprzedawany w 29 krajach na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, nowy Doblò oferuje 3 poziomy wyposażenia (Pop, Easy oraz Lounge), 2 wysokości dachu, 2 rozstawy osi, 11 kolorów nadwozia (w tym nowy Colosseo Grey - Szary Colosseo), 5 kolorów tapicerek, 2 konfiguracje siedzeń (wersja standardowa z 5 siedzeniami, na życzenie 7 siedzeń).

Podobnie jak poprzednie jego generacje, nowy Doblò jest produkowany w fabryce Tofaş w Bursie, Turcja, cieszącej się renomą jednego z najlepszych zakładów motoryzacyjnych na świecie, o czym świadczyć może chociażby złoty poziom World Class Manufacturing - kompleksowy system zarządzania dążący do maksymalnego ograniczenia strat i marnotrawstwa w przedsiębiorstwie oraz do podnoszenia wydajności, jakości i bezpieczeństwa procesów wytwórczych.

Styl.
Ten model ma całkowicie nowy projekt nadwozia i wnętrza, co jest widoczne w formie nowoczesnego i odmiennego przodu, wyróżniającego się dzięki nowym zderzakom i opływowej masce harmonizującej z kształtem dachu. Nowością są także przednie i tylne zestawy świateł, które harmonijnie i elegancko oświetlają drogę, a ich nieco wyższe usytuowanie pozwala na ochronę przed drobnymi stłuczkami.

Patrząc z boku, łatwo zauważyć charakterystyczną linię nowego Doblò, która biegnąc wzdłuż całego boku nadaje samochodowi dynamiki i energii. Fragment biegnący w dół począwszy od przedniego nadkola poprzez listwę boczną aż po tylne nadkole nadaje pojazdowi opływowego kształtu. Wrażenie robi także obszerna przeszklona powierzchnia z przesuwanymi drzwiami ułatwiającymi dostanie się do wnętrza.

Boczne lusterka z wbudowanymi kierunkowskazami także stanowią o stylu samochodu. Duże lusterka zapewniają optymalną widoczność i na życzenie mogą być elektrycznie składane. Jednym z charakterystycznych elementów widocznych z boku są także 16", aluminiowe felgi czy nowe kołpaki, zaś na tylnej klapie bagażnika w oczy rzuca się emblemat z logo w kolorze karoserii, rozświetlający całą tę linię.

Klienci nowego Doblò mogą wybierać spośród 11 kolorów nadwozia, w tym nowego Szarego Colosseo (Colosseo Grey), który dodatkowo wpływa na harmonijność kształtów tworząc wygląd zarazem elegancki, jak i łatwo rozpoznawalny.

Dokonano także zmian w stylizacji wnętrza, które zostało zaprojektowane, by zaoferować olbrzymią funkcjonalność, a także szerokie możliwości indywidualizacji dzięki kombinacjom kolorów, materiałów oraz wykończenia. Pośród nowych elementów pojawiła się nowa ergonomiczna deska rozdzielcza, która w zależności od poziomu wyposażenia ma różne kolory dopasowane do wykończenia siedzeń i paneli drzwiowych. Jeśli chodzi o szczegóły, w wersji Easy wykorzystano nową tkaninę obiciową w kolorze czerwieni lub szarości, w zależności od życzenia Klienta (w obu przypadkach deska rozdzielcza jest szara), podczas gdy w przedział pasażerski nowego Doblò Pop ma odcienie szarości zarówno, jeśli chodzi o tkaninę obiciową, jak i tablicę rozdzielczą.
Poziom wyposażeniowy Lounge daje do wyboru dwa rozwiązania: szara lub beżowa deska rozdzielcza oraz tapicerka.

Jest także nowe ergonomiczne koło kierownicze oraz panel wskaźników, który ma teraz czytelną, interesującą szatę graficzną, umożliwiający natychmiastowy odczyt wszystkich potrzebnych kierowcy informacji. Dodatkowo, łatwiejszy jest dostęp do przycisków aktywujących w nowym modelu systemy Start&Stop, ASR oraz zasilanie silnika metanem, (gdy jest zintegrowane).

Wyposażenie wzbogacono także o wiele praktycznych schowków, takich jak - przykładowo - przednia szuflada, w której mieści się 10" tablet lub szalenie użyteczna "pokrywa" - wygodny otwierany schowek obok przedniej szyby, w którym jest umieszczone także lusterko. Jednym słowem, zastosowano mnóstwo "inteligentnych" rozwiązań przestrzeni dla tych, którzy będą wykorzystywali nowe Doblò, jako samochód do wspólnego podróżowania z rodziną i przyjaciółmi.

Wersje silników.
Ten nowy model ma jedną z najszerszych gam silników w swym segmencie. Wszystkie one są niezawodne, zapewniają wysokie osiągi i są ekologiczne. Jednostki benzynowe to 1.4 95 KM oraz 1.4 T-JET 120 KM, zaś silniki turbodiesla to 1.6 MultiJet 90 KM (także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic), 1.6 MultiJet 105 KM oraz 2.0 MultiJet 135 KM.
Oferta ta jest uzupełniona o dwupaliwowy silnik (benzyna/metan) 1.4 T-JET 120 KM Natural Power, który ma te same osiągi, co wersja paliwowa, a jednocześnie oferuje korzyści finansowe i środowiskowe zasilania metanem.

Wszechstronność.
Nowy Doblò
nie ma sobie równych w swej kategorii, jeśli chodzi o modułowość przestrzeni wewnętrznej, co widać na przykładach przedniego fotela pasażera, które może składać się do pozycji stołu (opcjonalnie) oraz drugiego i trzeciego rzędu siedzeń (w przypadku konfiguracji z 7 siedzeniami), wyposażonych w pochylane i z łatwością składane oparcia siedzeń dzięki ruchom praktycznych i ergonomicznych dźwigni. Można je nawet całkowicie wyjąć, tworząc prawdziwie przestronną przestrzeń umożliwiającą wykorzystanie całej długości samochodu.

Nie wspominając już nawet o przedziale bagażowym, który charakteryzuje się największymi wymiarami w swej kategorii: w wersji z krótkim rozstawem osi, dostępnych jest 790 litrów (mierzonych do półki za tylnym siedzeniem) i pojemnością 1050 litrów w wersji z długim rozstawem osi. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta do odpowiednio 3200 oraz 4000 litrów: to rekordowe wartości w tym segmencie. A to jeszcze nie wszystko: nowy Doblò zawdzięcza swą olbrzymią elastyczność możliwości umieszczenia na różnych poziomach półki za tylnym siedzeniem o rekordowej ładowności 70 kg.

Prowadzenie.
Nowy Doblò
wyprzedza konkurencję, jeśli chodzi o charakterystykę jazdy, prowadzenie czy satysfakcję z jazdy. Pośród rożnych elementów kluczową rolę odgrywa system niezależnego tylnego zawieszenia typu Bi-link, zastosowany wyłącznie w tym modelu, który obejmuje niezależne zawieszenie kół, stabilizator poprzeczny, podwójną kalibrację tylnych amortyzatorów (kalibrowane odbicie oraz tłumienie by prowadzenie, komfort jazdy oraz stabilizacja były jak najlepsze) oraz sprężyny, które zapewniają lepsze tłumienie drgań na wszystkich rodzajach dróg.

Elementem, który przyczynia się do polepszenia satysfakcji z jazdy jest usprawnione posługiwanie się dźwignią zmiany biegów. Wprowadzenie kilku zmian technicznych sprawiło, że zmiana biegów wymaga mniejszego wysiłku, a precyzja przełożenia biegów jest większa. Ponadto, usprawniono interakcje pomiędzy dostępnym momentem obrotowym a położeniem pedału przyspieszania: korzyści płynące dla kierowcy z tego rozwiązania są oczywiste zarówno w normalnych warunkach jazdy na niskich obrotach, jak i w ruchu miejskim.

System informacji i rozrywki.
Zależnie od poziomu wyposażeniowego, nowy Doblò oferuje dwie opcje gwarantujące ekscytujące doznania muzyczne. Pierwszy system posiada wyświetlacz z aktywną matrycą, radio FM/AM, port USB do podłączenia odtwarzacza multimedialnego/ iPoda, gniazdo AUX-IN, automatyczne ustawienie głośności w stosunku do prędkości, technologię Bluetooth (bez funkcji rozpoznawania głosu) oraz przyciski sterujące na kole kierowniczym (ta ostania funkcja jest opcjonalna).

Podobnie jak wiele innych samochodów marki Fiat, nowy Doblò jest wyposażony również w popularny system multimedialny Uconnect 5". To urządzenie high-tech posiada 5", kolorowy ekran dotykowy, jeden z największych w swym segmencie, umożliwiający dostęp do głównych funkcji, w tym korzystanie z analogowego i cyfrowego radia (to ostatnie opcjonalne) oraz multimediów (odtwarzacz multimedialny, iPod, iPhone, smartfon), które mogą zostać podłączone za pomocą portu USB lub złącza AUX-IN.

Dodatkowo, system obejmuje zaawansowany interfejs Bluetooth umożliwiający dostęp do dodatkowych funkcji, takich jak zarządzanie rozmowami telefonicznymi czy odczytywanie otrzymywanych wiadomości SMS z wykorzystaniem technologii przetwarzania tekstu na mowę, nie wspominając o innowacyjnym systemie Audio Streaming służącym do odtwarzania plików audio i słuchania internetowych stacji radiowych wprost ze smartfona za pomocą Bluetooth na urządzenie Uconnect.

System Uconnect 5" jest uzupełniony poprzez przyciski sterujące na kole kierowniczym oraz oprogramowanie eco:Drive wspomagający oszczędności paliwowe oraz redukcję emisji CO2. Na życzenie dostępny jest także zintegrowany system nawigacji opracowany we współpracy z firmą TomTom.

Bezpieczeństwo i dobre samopoczucie na pokładzie.
Jeśli chodzi o kwestie związane z bezpieczeństwem nowy Doblò zapewnia całkowitą ochronę pasażerów dzięki najnowocześniejszym urządzeniom elektronicznym służącym kontroli stabilizacji jazdy, a mianowicie systemy : ABS z EBD (Elektroniczny korektor siły hamowania), ESC uzupełniony o ASR (System kontroli trakcji), HBA (Elektro-hydrauliczne wspomaganie hamowania) oraz Hill Holder, wspomagający kierowcę podczas ruszania pod górę. Wyposażenie bezpieczeństwa to także przednie poduszki powietrzne (boczne poduszki powietrzne są opcjonalne) oraz system monitorowania ciśnienia opon.

Podróżowanie nowym Doblò w przewiewnej przestrzeni z obszernymi przeszklonymi powierzchniami, w komfortowych siedzeniach o anatomicznych kształtach jest zawsze wspaniałym doznaniem. Podniesiona pozycja do kierowania i ergonomiczne rozmieszczenie przełączników sprawia, że samochód prowadzi się łatwo i przyjemnie.

Klimatyzacja w przedziale pasażerskim jest kluczowym elementem zapewnienia komfortu w trakcie jazdy i jest równie istotna, jeśli chodzi o kwestie związane z bezpieczeństwem pasywnym, gdyż zarówno temperatura, jak wilgotność i wentylacja mają wpływ na samopoczucie kierowcy, a tym samym na jego poziom koncentracji. Dlatego właśnie nowy Doblò jest wyposażony w system klimatyzacji - automatycznej lub manualnej zależnie od poziomu wyposażenia - z większymi przednimi otworami wentylacyjnymi o eleganckich kształtach oraz bezpośrednim nawiewem na tylną część samochodu.
By prowadzenie samochodu odbywało się w bezstresowej atmosferze potrzebna jest cisza w przedziale pasażerskim by można było słuchać muzyki czy prowadzić rozmowy. Oto, dlaczego do produkcji nowego Doblò wykorzystano nowy dźwiękoszczelny materiał, dzięki czemu wskaźnik artykulacji uległ średnio poprawie o 5 procent (mierzony w wersjach z silnikiem Diesla).

Gama.
Sprzedawany w 29 krajach na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, nowy Doblò oferuje 3 poziomy wyposażeniowe (Pop, Easy oraz Lounge), 2 wysokości dachu, 2 rozstawy osi, 11 kolorów nadwozia, 2 konfiguracje siedzeń (5 lub 7 siedzeń), 5 rodzajów wnętrz oraz 7 wersji silników: jednostki benzynowe to 1.4 95 KM oraz 1.4 T-JET 120 KM, zaś silniki turbodiesla to 1.6 MultiJet 90 KM (także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic), 1.6 MultiJet 105 KM oraz 2.0 MultiJet 135 KM, a także dwupaliwowy silnik (benzyna/metan) 1.4 T-JET 120 KM Natural Power.

We Włoszech, ceny wahają się od 18 200 Euro za wersję Pop 1.4 95 KM do 25 900 Euro za najlepszą w tej gamie wersję 135 KM Lounge 2.0 MultiJet (mały rozstaw osi). Ceny dla polskiego rynku ogłoszone zostaną w styczniu 2015.


data ostatniej modyfikacji: 2014-12-17 08:17:07
Komentarze
 
Polityka Prywatności